کنترل کیفیت آماری

این کتاب بر اساس شناخت و تجارب حاصل از چندین سال فعالیت در دانشگاه‌ها و صنایع تولیدی و خدماتی کشور و همچنین ضرورت استفاده از روش‌های نوین برای بهبود فرآیندها که اساس تعالی سازمان‌ها محسوب می‌شود به رشته تحریر درآمده است.

خوشبختانه موضوع کیفیت به دلیل وجود ارتباط تنگاتنگ با بهره‌وری کاهش قیمت تمام شده و سودآوری مورد توجه مسئولین و مدیران صنایع مختلف قرار گرفته است و این آگاهی و باور در حال شکل گیری است که استفاده آگاهانه از روش‌های علمی نظیر کنترل فرآیند آماری، طراحی آزمایش‌ها و نمونه‌گیری پذیرش، که بخش مهمی از آنها در این کتاب ارائه شده است، می‌تواند منجر به بهبود فرآیندها و در نتیجه عملکرد سازمان‌ها شود. 

انتشارات: دانشگاه علم و صنعت ایران
مولف کتاب: داگلاس سی. مونتگمری
مترجم: رسول نورالسناء