رویداد روز جهانی کیفیت

وجود سیستم‌های مدیریت کیفیت، مدیریت فرآیند، مدیریت منابع و غيره بخش لاينفكي از هر بنگاه‌ كسب و كار محسوب مي شود. هدف این سیستم‌ها تسهیل ‌جریان کاری و نهادینه کردن مشتری‌مداری در بنگاه است. یکی از سیستم‌های مدیریتی که خلاء آن در کسب و کار امروز کشور حس می‌شود، سیستم مدیریت مبارزه با فساد است. هدف واقعی سیستم مدیریت مبارزه با فساد را مي توان انطباق فعالیت‌های بنگاه با قوانین و مقررات و همچنين کاهش ریسک‌فساد ناشی از شرکای تجاری در تعاملات و فعالیت‌های بنگاه دانست.

در حال حاضر برای حضور در عرصه کسب و کار بین‌المللی وجود سیستم مدیریت مبارزه با فساد ضروری است و تمامی بنگاه‌هاي كسب و كار شرکای تجاری خود را از بين بنگاه هايي انتخاب می‌کنند که سیستم مدیریت مبارزه با فساد را در بنگاه خود مسقر كرده اند.
به مناسبت روز جهانی کیفیت، انجمن کیفیت ایران اقدام به برگزاری يك رويداد علمي با عنوان "كيفيت و سيستم مبارزه با فساد" در دانشگاه علم و صنعت ایران با محورهای زیر كرد:
• جايگاه كيفيت در سيستم مديريت مبارزه با فساد
• مفهوم مبارزه با فساد از دید یک بنگاه اقتصادی
• ضرورت ایجاد سیستم مدیریت مبارزه با فساد در بخش خصوصی کشور.
سخنرانان اين رويداد عبارت بودند از 
١- آقاي دكتر نورالسناء استاد دانشكده مهندسي صنايع دانشگاه علم و صنعت ايران و رئيس انجمن كيفيت ايران 
٢- آقای مهندس ملک پور، قائم مقام دبیرکل کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌الملل و عضو هیات نظارت پروژه بنگاه سالم اتاق بازرگانی تهران و
٣- آقاي مهندس صديقي مدير انطباق يك شركت خصوصي
ابتدا اقاي دكتر نورالسناء در مورد كيفيت و جايگاه ان در سيستم مديريت مبارزه با فساد صحبت كردند و سپس آقاي مهندس ملك پور در مورد فساد و انواع ان در بنگاه هاي اقتصادي سخنراني و تجارب خود از نحوه مقابله با فساد در بنگاه هاي اقتصادي را توضيح دادند. همچنین در بخشی از اين رویداد آقای مهندس صدیقی، مدیر واحد انطباق يكي از شركتهاي خصوصي در مورد اهمیت ایجاد سیستم مدیریت مبارزه با فساد صحبت كردند و تجربیات خود در اين زمينه را با ديگران به اشتراك گذاشتند.
به امید روزی که تلاش برای اهمیت اخلاق مداری در کسب‌وکار برای همه روشن شده و بیش از پیش شاهد اینگونه رویدادها باشیم.